YritysDNA-itsepalvelun avaaminen yritykselle
Yrityksille luodaan lähtökohtaisesti YritysDNA-tunnukset ja pääkäyttäjä yritysasiakkaaksi tulemisen yhteydessä DNA:n toimesta.
Mikäli yritykselläsi ei ole YritysDNA-tunnuksia, voit hakea niitä noudattamalla alla olevia ohjeita. Yrityksen tulee olla DNA:n yritysasiakas ennen tunnuksien hakemista.
1. Valtuutuslomakkeen täyttäminen
- Yrityksen nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö voi valtuuttaa nimetyt henkilöt asioimaan DNA:n sähköisissä kanavissa ja yritysasiakaspalvelussa valtuutuslomakkeella.
- Aloita täyttämällä ja allekirjoittamalla valtuutuslomake sähköisesti täällä. Voit lisätä useamman käyttäjän yhdellä kertaa.
- Mikäli sähköinen asioiminen ei onnistu, voit tulostaa lomakkeen ja lähettää sen allekirjoitettuna DNA:n yritysasiakaspalveluun.
2. Käsittely DNA Yritysasiakaspalvelussa
- Valtuutuslomakkeen allekirjoittamisen jälkeen yritysasiakaspalvelumme ottaa lomakkeen käsittelyyn ja luo yrityksellesi yhden tai useamman pääkäyttäjätunnuksen (admin) valtuutuslomakkeella annettujen tietojen mukaisesti.
- Saat sähköpostiisi ilmoituksen, kun yrityksesi YritysDNA-tunnus on luotu. Voit vahvistaa tunnuksen viestin linkin kautta.
3. YritysDNA:n käytön aloittaminen
- Kun olet saanut tunnukset ja vahvistanut salasanan, pääset kirjautumaan YritysDNA-itsepalveluun osoitteessa yritysdna.dna.fi.
- Pääkäyttäjällä on kaikki oikeudet itsepalvelussa, ja tämä voi luoda palveluun uusia käyttäjiä ja käyttäjäryhmiä sekä määritellä heille soveltuvat käyttäjäoikeudet.