Jyväskylässä pääkonttoriaan pitävä O.K. Auto toimii ympäri Suomea. Yritys ja sen työntekijät korostavat toiminnassaan erityisesti asiakaslähtöisyyttä sekä asiakkaiden tarpeiden ymmärrystä – ja tämän vuoksi he vaativat sitä myös omilta kumppaneiltaan. DNA:n avulla O.K. Auto on varmistanut tietoturvalliset ja takuuvarmasti toimivat yhteydet.
O.K. Autolla on kuusi täyden palvelun autoliikettä ympäri Suomen ja lisäksi mukaan mahtuu myös kolme Hämeen Autovarusteen liikettä, jotka keskittyvät jälleenmyyntiin ja merkkihuoltoon. Liikkeiden toimitusjohtaja Harri Lätti naurahtaa, että työpäivät voivat usein olla vaikeasti ennustettavissa – vaikka 30 vuoden kokemus alasta helpottaakin tehtävää.
”Autoliike tarjoaa mielenkiintoista ja haastavaa työtä, sekä erilaisia työtehtäviä laidasta laitaan. Me tarjoamme asiakkaillemme kaikki palvelut, mitä autolla liikkumiseen tarvitaan. Alkaen aina automyynnistä varaosiin ja erilaisiin huoltopalveluihin asti”, Lätti kuvailee.
Lätin alaisuudessa työskentelee yhteensä noin 230 työntekijää, joille toimivat yhteydet mahdollistavat sujuvan työnteon.
”Meille tulee kaikki puhelinliittymistä palomuuriin DNA:lta. Kahden vuoden kumppanuuden aikana meillä ei ole ollut ainoatakaan ongelmaa yhteyksissä, ei edes siirtymävaiheessa. Olemme olleet kautta linjan tyytyväisiä DNA:n tarjoamaan kokonaisuuteen”, Lätti kertoo.
Onnistuminen on kahden kauppa O.K. Auto on ollut vakuuttunut DNA:n osaamisesta ja palveluista jo ensi kosketuksesta lähtien: tarjous tehtiin ryhdikkäästi, ja alusta loppuun oli yksi ja tietty ihminen, jonka kanssa asiointi hoidettiin.
”Syntyi luottamus siihen, että asiat toimivat ja on selvät sävelet. En voi kyllin korostaa, mikä merkitys on ollut meidän yhteyshenkilöllämme Juha Rauhalalla, joka vastaa kysymyksiin ja yhteydenottoihin. On tärkeää, että tieto kulkee.”
DNA:lla myyntipäällikkönä toimiva Juha Rauhala on mielissään saamistaan kehuista, mutta muistuttaa, että toimiva yhteystyö on kahden osapuolen kauppa. Kun asiakas toimittaa vaaditut tiedot sovitussa aikataulussa, on myös palveluntuottajan helpompi onnistua omassa työssään.
”Meillä on kokonainen tiimi työskentelemässä vastuumyyjän apuna teknisistä asiantuntijoista projektipäällikköön asti. O.K. Auton kanssa asiat sujuvat mukavasti, kun kaikki puhaltavat yhteen hiileen. Tärkeintä on löytää yhteinen ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta ja tarpeista”, Rauhala tiivistää.
”Vaihto on maksanut itsensä takaisin” Dataliikenteen toimivuus on yksi niistä asioista, joita kukaan ei huomaa, paitsi silloin kun se ei toimi. Lätillä ja O.K. Autolla on siitäkin kokemusta: edellisen palveluntarjoajan kanssa puheluiden yhdistäminen vaihteeseen oli välillä haasteellista.
”Tällaiset tilanteet ovat hävinneet kokonaan DNA:n tultua mukaan: Vaihdepalvelu toimii erinomaisesti, emmekä hädin tuskin edes huomanneet siirtymää DNA:lle. Koko vaihto tapahtui kuin varkain, uudet SIM-kortit vain puhelimiin ja saman tien liittymätkin olivat toiminnassa. Pitkään mietimme, uskallammeko, mutta vaihto on kuitenkin maksanut itsensä moninkertaisena takaisin.”
Autokauppa on bisnes, joka on aina murroksessa: milloin uusi teknologia tulee rysähtäen markkinoille tai kuluttajien tavat tehdä ostopäätöksiä muuttuvat. Lätin mukaan tärkeintä onkin löytää juuri ne välineet, joilla asiat tehdään asiakkaille mahdollisimman helpoksi.
”Ennen saapasteltiin liikkeeseen paikalle tekemään kauppoja, nykyisin ihmiset haluavat asioida verkossa ja lähestyvät monia kanavia pitkin. Nykyisin autoja esitellään esimerkiksi videoiden avulla WhatsAppin kautta. Se vaatii työntekijöiltämme uudenlaista osaamista ja erilaisia työkaluja kuin aikaisemmin”, Lätti kuvailee.
Katso videolta Harrin ja Juhan mietteitä yhteistyöstä! VIDEO
Näillä ratkaisuilla tehostimme asiakkaan liiketoimintaa: