Älykkäitä kiinteistöratkaisuja tarjoava Cozify on keskittänyt tietoliikenne- ja pilvipalvelunsa DNA:lle. Tämä mahdollistaa yritykselle tärkeiden palveluiden saannin sekä työympäristön tehokkuuden parantamisen yhdeltä luukulta. DNA erottuu pelkästä palveluntarjoajasta luotettavana kumppanina, joka edistää Cozifyn tavoitteita kohti älykkäämpää ja kestävämpää tulevaisuutta.
Vuonna 2013 perustettu suomalainen Cozify kehittää älykkäitä laitteita ja ratkaisuja kiinteistöihin. Heidän laajaan valikoimaansa kuuluu esimerkiksi kätevä älyhubi, joka mahdollistaa muun muassa energiankulutuksen optimoinnin sekä kiinteistön älylaitteiden keskitetyn hallinnan. Mikael Stendahlin astuttua toimitusjohtajan saappaisiin Cozifyn katse kohdistui kohti suurempia kohderyhmiä, kuten rakennusalaan ja hyvinvointialueisiin. Cozify tarjoaa muun muassa turvallisen asumisen ratkaisuja ikäihmisille yhteistyössä Vivagon kanssa. Seuraavaksi tähtäimessä on kansainvälistyminen erityisesti Pohjoismaissa. DNA osana Telenoria pystyy jatkossakin tarjoamaan Cozifylle palveluita ja ratkaisuja myös kansainvälisesti.
Kansainvälistyminen ja yritysliiketoimintaan keskittyminen vaatii enemmän liikkumista ja asiakastapaamisia kuin aiemmin. Lisäksi Cozifylla työskennellään hybridityömallin mukaisesti, joten monipuolisten tietoliikennepalveluiden merkitys kasvaa entisestään.
”Meillä kaikki tekevät pitkälti kaikkea, joten kaikilla pitää olla kunnon työkalut. Palvelut olemme keskittäneet DNA:lle, ja olemme olleet tyytyväisiä yhteistyöhön”, Stendahl kertoo.
DNA on toimittanut Cozifylle palvelut sujuvamman arjen mahdollistamiseksi kaikki puhelinliittymistä Vaihdepalveluun ja Microsoft 365 -palveluihin. Palveluiden keskittäminen DNA:lle on Cozifyn tietoinen valinta sekä palveluiden laadun että helpon asioimisen vuoksi: on kätevää olla yhteydessä yhteen paikkaan kaikkien palveluiden osalta, ja laskujen käsittely helpottuu merkittävästi, kun eri palveluilla ei ole useampaa toimittajaa.
Toimistoviestinnän työkalut sujuvoittavat arkea ja Copilot ilahduttaa
Cozifylla käytetään ahkerasti Microsoftin palveluita; esimerkiksi Teamsista löytyvät dokumentit sekä työasioihin keskittyvät viralliset ja kuulumisien vaihtoon tarkoitetut epäviralliset kanavat. Teamsissa keskustelut ja teemoitetut kanavat pitävät asiat selkeämmässä järjestyksessä kuin mitä ne olisivat esimerkiksi sähköpostissa. Lisenssejään Cozify hallinnoi kätevästi itsehallintaportaalissa, josta voi muun muassa tilata uuden lisenssin uuden työntekijän aloittaessa.
Tekoälyä omissa ratkaisuissaan hyödyntävällä Cozifylla on luonnollisesti otettu käyttöön myös Microsoft 365 Copilot, jonka saatavuutta insinööriluonteen omaava Stendahl odotti innostuneena. Ahkerasti kokeilemalla löytyikin pikaisesti useita hyviä käyttötapauksia.
”Järjestän hyvin usein Teams-palavereja. Olen melkein aina äänessä, ja haluan pitää muistiinpanoja. Transkriptio-ominaisuus on ollut Copilotin käyttöönoton myötä todella kätevä tuki kokousmuistiinpanojen kirjoittamisessa”, Stendahl kertoo.
Lisäksi hyviä kokemuksia on löytynyt Teamsista löytyvän Copilot Chatin osalta erilaisten tiedostojen etsinnässä, joka voi hyödyttää esimerkiksi uusia tai lomalta palanneita työntekijöitä.
”Copilot on paras hakutyökalu Teamsin sisällä. Sen avulla löytyvät nopeasti erilaiset tiedostot vain käyttämällä kuvailevia lauseita. Tämä säästää aikaa, kun ei täydy muistaa tiedoston nimeä tai kysyä kollegoilta, että onko heillä tietoa tiedostosta, josta ilmenee mitä on sovittu tietystä asiasta ja milloin”, Stendahl kuvailee.
Cozify saa kaiken irti Microsoftin palveluista DNA:n tuen ja osaamisen avulla
DNA tarjoaa Cozifylle Microsoftin palveluihin myös paikallista tukea ja asiantuntijuutta, jolla varmistetaan liiketoiminnan pyörittäminen ja arjen mutkattomuus.
”Olemme varmistaneet osaamisemme avulla Cozifylle sopivimmat ratkaisut ja Microsoft-palvelut, jotta työkalut varmasti vastaavat heidän tarpeisiinsa nyt ja jatkossa. Tarjoamme lisäksi paikallista tukea myös Microsoftin palveluihin, joko DNA:n asiantuntijoiden tai kumppaniverkostomme kautta”, kuvailee DNA:n modernin työn palveluihin erikoistunut kehityspäällikkö Svante Helistö.
Cozifyn vaatimuksiin vastaaminen esimerkiksi pilvipalveluiden datan osalta on saavutettu Arrow Cloud Backup for Microsoft 365 -varmistuspalvelulla, jonka avulla M365-ympäristössä oleva datan säilyminen varmistetaan, ja dataa voi hallinnoida itsehallintaperusteisesti.
”Meillä voi käyttää omaa konetta työntekoon ja käytössämme on myös DNA:lta Microsoft 365 -varmistuspalvelu. Palvelun avulla tiedot voidaan tarvittaessa saada takaisin meille, jos esimerkiksi työntekijän työsuhde päättyy tai tiedosto poistetaan ja unohdetaan palauttaa”, Stendahl kuvailee.
Lisäksi Cozifyn älyhubien ja palveluiden pilvikapasiteetin tarve on jatkuvassa kasvussa, ja DNA:n toimittama skaalautuva Microsoft Azure -pilvipalvelu soveltuu kasvavalle yritykselle erittäin hyvin. Cozifyn laitteissa on tuki lähes kaikille kiinteistöautomaation eri kommunikointiprotokollille, ja ne sopivat sekä langattomien että langallisten laitteiden optimointiin ja hallinnointiin. Cozify hyödyntää ratkaisuissaan Azuren laadukkaita tietoturvaominaisuuksia, sillä tietoturva on heidän toiminnassaan merkittävässä asemassa.
”Kaikki meidän ratkaisuihimme kuuluvat laitteet liitetään Cozify ONE -pilvipalveluun, joka pyörii DNA:n toimittamassa Microsoft Azure -palvelussa. Haluamme käyttää toiminnassamme aina moderneja välineitä, sekä vastata tulevaisuuden energiatehokkuuden vaatimuksiin myös oman liiketoimintamme osalta – niin ratkaisujemme kuin toimintatapojemme kautta”, Stendahl summaa.
Näillä palveluilla helpotimme asiakkaidemme arkea: