Kulkutechin Kulku-palvelu mahdollistaa kiinteistön kulunhallinnan turvallisesti ja vaivattomasti mobiilisovelluksella. Palvelun mahdollistavien IoT/M2M-liittymien toimittajaksi valikoitui kustannustehokkuudella ja asiakaspalvelun tasolla DNA.
Kulkutech Oy:n tarina alkoi Vaasassa, kun ryhmä kauppakorkeakoulun opiskelijoita kokoontui ideoimaan Leijonanluola-tehtävää, ja kaikki ryhmäläiset saapuivat sovittuun paikkaan eri aikaan – tämä tarkoitti sitä, että ovi piti avata jokaiselle tulijalle erikseen. Turhautuminen ramppaamiseen edestakaisin johti älykkään Kulku-palvelun syntyyn.
Kulku-palvelun avulla esimerkiksi taloyhtiön asukas voi hallita ovia vaivattomasti mobiilisovelluksella. Turvallisuutta kulunhallintaan on lisäämässä videoyhteys-ominaisuus, jolla sisääntulija voidaan tunnistaa sekä jaettava rajoitettu avauslinkki, jonka voi lähettää suoraan tutulle vierailijalle.
Muutaman vuoden tuotekehityksen jälkeen Kulku-palvelu on ollut markkinoilla reilun vuoden. Kohdemäärän äkillisen suuren kasvun ja uuden laiteversion myötä huomio alkoi kiinnittymään yrityksen liittymäsopimuksiin.
”Aikaisemmin ostettiin liittymiä tarpeen mukaan pienemmissä erissä, ja nyt päätettiin kilpailuttaa kaikki liittymät ennen uuden suuren tilauksen toimittamista”, kertoo Johannes Hakala, yksi Kulkutech Oy:n perustajista.
Kilpailutuksen myötä DNA valikoitui toimittajaksi kustannustehokkuuden sekä asiakaspalveluasenteen myötä – tästä alkoi operaattorin vaihtamisen prosessi. DNA:n puolelta pidettiin asiakkaaseen tiivistä yhteyttä niin asiakkuuden solmimisen aikana kuin sen jälkeenkin.
DNA:n tiimille asiakkaan tarpeet olivat hyvin tiedossa ja asiantuntijat olivat mukana neuvotteluissa, joissa keskityttiin Kulkutechin nykyisiin ja tuleviin tarpeitsiin. Rehellisyys ja avoimuus olivat keskeisiä arvoja, sillä DNA:n tavoitteena on tarjota aina parasta mahdollista palvelua.
Hakalankin mielestä palvelu, toimitus ja kommunikaatio oli nopeaa ja vaivatonta.
”Asioista puhuttiin suoraan, ollaan rehellisiä toisillemme ja luotamme toisiimme. Jos tarvitsemme apua niin sitä saamme, sillä voimme olla yhteydessä sekä myyjään että asiantuntijoihin”, Hakala sanoo.
Kulku-palvelua on mahdollistamassa DNA:n IoT/M2M -liittymät, joiden hallinnointi on helppoa DNA Control Center -hallintaportaalin avulla, jonka käyttöön DNA tarjosi perusteellisen koulutuksen. Portaali tarjoaa näkymän kaikkiin IoT-liittymiin ja mahdollistaa liittymien hallinnan. Kulkutech voi esimerkiksi seurata ja hallita yksittäisiä SIM-kortteja reaaliajassa.
Kulkutech Oy:n tulevaisuuden tavoite on tarjota yhä useammalle henkilölle mahdollisuus turvalliseen ja vaivattomaan asumiseen sekä organisaatioille helpotusta ja turvaa kulunhallintaan. Tällä hetkellä Kulku-palvelu on käytössä yli 150 kiinteistössä ympäri Suomea.
DNA:n ja Kulkutechin yhteistyö kukoistaa – kulkeminen yhdessä kohti menestystä on alkanut!
Näillä ratkaisuilla tehostimme asiakkaamme liiketoimintaa:
Artikkeli päivitetty 19.10.2023. Alun perin artikkeli on julkaistu 24.11.2022.