Blogit

"Käytämme itse samoja tekoälyratkaisuja, joita tarjoamme asiakkaillemme”, DNA:n Mari Eklund kertoo.

DNA tavoittelee tekoälyllä ennennäkemättömän kohdennettua palvelua – viiveettä

Tekoäly ja erityisesti laajat kielimallit auttavat yrityksiä tehostamaan toimintojaan ja parantamaan asiakaskokemusta. DNA on aktiivisesti hyödyntänyt tekoälyteknologioita asiakaspalvelun kehittämisessä ja operatiivisten prosessien optimoinnissa. 

Tekoäly muokkaa jatkuvasti sitä, miten yritykset toimivat ja palvelevat asiakkaitaan. DNA:lla tekoäly ei ainoastaan automatisoi rutiineja, vaan luo myös uusia tapoja kohdata asiakkaiden tarpeet älykkäämmin ja nopeammin.  

Innovaatiot kirittävät DNA:n tekoälystrategiaa  

Tekoälyn rooli DNA:n toiminnassa kasvaa, ja se luo uusia mahdollisuuksia sekä yrityksille että asiakkaille. Äärimmäisen nopeasti kehittyvän tekoälyn kanssa tulee hyväksyä oppirahojen maksu osana tekoälystrategiaa.  

"Aktiivinen uusien teknologioiden testaaminen ja nopea oppiminen epäonnistumisten kautta mahdollistavat nopeat iterointisyklit. Tämä rohkeaan tutustumiseen ja kokeilemiseen kannustava 'fail fast, scale fast' -periaate on osoittautunut korvaamattomaksi", Lasse Huttunen, DNA:n yritysasiakkaiden asiakaspalveluista ja toimituksista vastaava johtaja, kuvailee.  

DNA:n tekoälystrategian ohjenuorana on kokeilukulttuurin ohella vahva asiakaskeskeisyys.     

"Teknisillä ratkaisuilla on eroja, ja olemme oppineet tunnistamaan, mitkä teknologiat toimivat missäkin ympäristössä parhaiten", Huttunen toteaa. 

Tekoäly parantaa reaktionopeutta  

Tekoälyn rooli DNA:n toiminnassa kasvaa, ja se luo uusia mahdollisuuksia asiakkaille. DNA:n omat käyttökokemukset tekoälyratkaisuista vaikuttavat suoraan niiden kehitykseen ja myyntiin.  

"Me käytämme itse samoja tekoälyratkaisuja, joita tarjoamme asiakkaillemme. Tämä ei ainoastaan takaa tuotteidemme laatua, vaan myös auttaa meitä ymmärtämään asiakkaidemme tarpeita paremmin", kertoo Mari Eklund, DNA:n viestintäratkaisuliiketoiminnan johtaja.   

Tällainen lähestymistapa mahdollistaa Eklundin mukaan DNA:n nopean reagoinnin markkinoiden muutoksiin ja asiakkailta saatuihin käyttökokemuksiin, mikä puolestaan johtaa parempaan tuotekehitykseen ja asiakastyytyväisyyteen. 

DNA on hyödyntänyt tekoälyä useilla tavoilla parantaakseen asiakaspalvelun nopeutta ja tehokkuutta: automatisoituina chatbotteina, virtuaalisena assistenttina, asiakaspalvelupuheluiden muistiinpanojen tekijänä sekä asiakkaiden haastattelijana puhelun alussa.  

"Käytämme Genesyksen natiiveja tekoälytoiminnallisuuksia, jotka integroituvat saumattomasti meidän järjestelmiimme. Ne tuovat joustavuutta ja tehokkuutta asiakaspalveluumme. Tämä kumppanuus mahdollistaa monipuoliset ja innovatiiviset ratkaisut asiakkaidemme tarpeisiin”, Eklund kertoo. 

Katse tekoälyn tulevaisuuteen 

Tekoäly kehittyy niin vauhdilla, että puolen vuoden päähänkin on vaikea nähdä tarkasti. Pitkän aikavälin kristallipalloon katsoessa näkyy kuitenkin muutamia kehityssuuntia, joihin DNA:n tekoälyn käyttö mahdollisesti suuntautuu.  

"Uskon, että tulevaisuudessa lähes kaikki asiakaspalveluun tulevat kontaktit kulkevat AI-suodattimen läpi, mikä tehostaa asiakkaan tarpeiden tunnistamista ja aiempaa nopeammin selvitettävien ratkaisujen tarjoamista", Huttunen ennustaa. "AI voi toimia monin tavoin asiakaspalveluhenkilöstön tukena. Erityisesti se parantaa työn tehokkuutta ja mielekkyyttä, kun tylsimmät rutiinityöt jäävät pois."  

DNA:n matka tekoälyn hyödyntämisessä on esimerkki siitä, miten teknologia voi muuttaa liiketoimintaa ja parantaa asiakaskokemusta.  

"Ainut virhe mitä voi tehdä, on jäädä tekoälyjunasta pois", Eklund kiteyttää. 

 

Haluatko tietää, miten tekoäly voi mullistaa yrityksesi asiakaspalvelun? Tekoälyn avulla asiakaspoistuma pienenee, myynti kasvaa ja työntekijäkokemus paranee. Lue lisää! 

Avainsanat:

Digitalisaatio Innovaatio Teknologia Tekoäly

Lue lisää uudesta työstä

Blogi
10/2024 Kaapro Kanto

Direktiivi poikineen kirittää lehmätkin tietoturvallisen digibisneksen tielle

Artikkeli
10/2024 DNA Yrityksille

Jatkuvuudenhallinta ja monitoimittajaekosysteemit takaavat asiakasarvon tuottamisen – myös haastavissa olosuhteissa

Artikkeli
10/2024 DNA Yrityksille

Microsoft Copilot on nyt 1-vuotias – touhukas tekoälytaapero auttaa arjen askareissa

Artikkeli
10/2024 DNA Yrityksille

Ollos huoleti! Selausturvalla suojaat työntekijöiden surffailun mobiiliverkossa

Miltä näyttää teknologian vuosi 2024?

Uljaan uuden huomisen onnennumero on 14 – nimittäin niin monta nousevaa teknologiatrendiä esitellään DNA:n vuoden 2024 teknologiatrendiraportissa! Lue valppaasti, sillä monet näistä trendeistä tulevat jättämään jälkensä historiaan.

 

Pysy digitalisaation vauhdissa.

Tilaa DNA Yrityksille -uutiskirje sähköpostiisi!

Hyödynnetäänkö teillä jo uuden työn mahdollisuuksia? Ota yhteyttä – katsotaan yhdessä parhaat ratkaisut yrityksellesi.