Read in English

Asiakastiedote

DNA:n yritysasiakkaiden kirjautuminen verkkopalveluihin uudistuu

DNA ottaa käyttöön uuden kirjautumisalustan kaikkiin yritysasiakkaiden verkkopalveluihin. Uudistus koskee kaikkia DNA:n yritysasiakkaille suunnattuja verkkopalveluita, kuten esimerkiksi YritysDNA-itsepalvelua ja Vaihdepalvelun käyttöliittymää. Käyttäjätunnukset säilyvät verkkopalveluissa ennallaan. 

  • Uusi kirjautumisalusta otetaan käyttöön maaliskuun 2025 aikana. Julkaisun ensimmäisessä vaiheessa yrityskäyttäjä voi valita, kirjautuuko hän nykyisen vai uuden kirjautumisnäkymän kautta.
  • Myöhemmässä vaiheessa käyttäjät ohjataan automaattisesti uudelle kirjautumisalustalle, jolloin kirjautumisnäkymä muuttuu.
  • Vaihdepalvelun osalta kirjautuminen uudistuu kevään 2025 aikana. Tiedotamme Vaihdepalvelun käyttäjiä muutoksesta erikseen.
  • Käyttäjien käyttäjätunnukset pysyvät ennallaan.

Vanha kirjautumisnäkymä on yritysasiakkaiden käytössä vielä 6 kuukautta uuden kirjautumisalustan käyttöönoton jälkeen, jonka jälkeen se poistuu käytöstä kokonaan. Vanhaan näkymään pääsee linkillä uuden kirjautumissivun kautta. 


Huom! Muutos ei koske DNA:n kuluttajapalveluihin kirjautumista, kuten OmaDNA-sovellusta tai yrittäjien kuluttajapalveluiden hallinnointikanavia.

(Tiedotetta on päivitetty 25.3.2025 käyttöönoton aikatauluun liittyen. Uuden kirjautumisalustan käyttöönottoa on siirretty sujuvamman asiakaskokemuksen takaamiseksi.)

Uusi kirjautumisnäkymä.

Mitä käyttäjien tulee tehdä uudistuksen yhteydessä?

DNA:n verkkopalveluiden käyttäjien käyttäjätunnukset säilyvät ennallaan. Kirjautuessaan uudessa näkymässä sisään ensimmäisen kerran käyttäjien tulee:

  • Määriteltävä uusi ja vahva salasana
  • Otettava käyttöön kaksivaiheinen tunnistautuminen

Käyttäjiä pyydetään tekemään muutokset automaattisesti.

Huom! Kirjauduttuaan ensimmäisen kerran uuden kirjautumisnäkymän kautta käyttäjä ei voi enää palata vanhaan kirjautumiseen.
 

Miksi muutos tehdään?

Haluamme lisätä asiakkaidemme tietoturvan tasoa myös omissa palveluissamme. Uusi kirjautumisalusta nostaa yrityksesi tietoturvan yleistasoa: 

  • Kaksivaiheinen tunnistautuminen kirjautumisen yhteydessä vähentää tietomurtojen riskiä ja luvattomia sisäänkirjautumisia
  • Vahvoja salasanoja on vaikeampaa murtaa ja ne nostavat yrityksen tietoturvan perustasoa

Vastuullisena toimijana tiedotamme muutoksesta kattavasti yritysasiakkaitamme, sillä uusi kirjautumisikkuna näyttää erilaiselta, uusi alusta mahdollistaa korkeamman tietoturvan tason ja kirjautumisen käyttökokemus muuttuu käyttäjillä vähäisesti. 

Mikäli sinulla on kysyttävää uudistukseen liittyen, voit olla yhteydessä Yritysasiakaspalveluumme.