Vianmääritys

Käytän mokkulaa SIM-kortilla, joka pyytää PIN-koodia

Voit syöttää PIN-koodin mokkulan hallintasivun kautta (http://dna.mokkula). Katso ohjeesta PIN-koodin syöttäminen.

Mokkulan yhteys pätkii tai on hidas

Jos yhteytesi on hidas tai se pätkii, kannattaa siirtää mokkula lähemmäksi ikkunaa sekä ottaa käyttöön lisäantennit. Lisäantennit löydät DNA Nettikaupasta.  Mikäli nämä eivät auta, tarkista DNA:n sivuilta kuuluvuus- ja peittokartta tai ota yhteyttä DNA:n Asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu neuvoo mistä suunnasta tukiasema lähettää ja mille ikkunalle kannattaa siirtyä.

Mikäli mokkulan LED-signaalit näyttävät enemmän kuin kolme palkkia ja yhteys on silti hidas, kokeile yhteyttä Ethernet-kaapelilla.

Jos mahdollista siirry käyttämään vain toista WiFi-taajuutta. Katso lisätietoa osiosta WiFi-verkon taajuuden vaihtaminen [linkki kohtaan: Asetukset – WLAN-verkon taajuuden vaihtaminen].

Tietokone ilmoittaa ”Rajoitettu yhteys tietokoneesta”

Mokkula ei ole yhteydessä nettiin. Tarkista nettiyhteytesi, liitännät ja SIM-kortin PIN-koodi. Käynnistä mokkula tarvittaessa uudestaan.

Mokkula ilmoittaa, että se on yhteydessä nettiin, mutta yhteys ei toimi tietokoneella

Varmista, että olet yhdistänyt tietokoneen mokkulan muodostamaan WiFi-verkkoon. Löydät WiFi-verkon nimen mokkulan takana olevasta tarrasta. Voit myös kokeilla yhteyttä Ethernet-kaapelilla. Jos tämäkään ei auta, käynnistä mokkula uudelleen.

Vaihdoin vahingossa asetusta mitä ei pitänyt ja nyt kotimokkula ei enää vastaa komentoihin

Voit palauttaa laitteen tehdasasetukset (paina reset-nappulaa pohjassa 3 sekunnin ajan) tai käynnistää mokkula uudelleen (virtajohto irrotettuna noin 30 sekunnin ajan). Tämän jälkeen on kaikki asetukset tehtävä kuitenkin uudestaan.