DNA Kotimokkula 4G+ WLAN B715

Laitteen ohjelmistoa ei enää päivitetä aktiivisesti. Suosittelemme vaihtamaan uuteen laitteeseen, jotta tietoturva ja suorituskyky ovat varmasti ajan tasalla

Vianmääritys

Miten tehdasasetukset palautetaan?

Kun mokkula on päällä, paina Reset/Palauta-painiketta teräväkärkisellä esineellä noin 30 sekuntia, kunnes mokkulan merkkivalo alkaa vilkkua. Tehdasasetusten palauttaminen palauttaa asetukset oletusarvoihin. Voit määrittää ne uudelleen sen jälkeen, kun reititin on palautettu tehdasasetuksiin.

Mitä teen, jos unohdin WiFi-salasanan tai -käyttäjätunnuksen sekä verkkopohjaisen hallintasivun salasanan?

Palauta mokkula tehdasasetuksiin ja yritä uudelleen käyttämällä infotarrasta löytyvää oletusarvoista WiFi-salasanaa, käyttäjätunnusta ja sisäänkirjautumissalasanaa.

Mitä teen, jos mobiiliverkon merkkivalo on punainen tai en saa yhteyttä nettiin.
  1. Tarkista, että mikro-SIM-kortti on paikoillaan. Katso SIM-kortin koko ja oikea asennustapa kohdasta ”Käyttöönotto” > ”Mokkulan asennus”.
  2. Jos ongelma ei poistu, palauta mokkulan tehdasasetukset ja yritä uudelleen.
  3. Tarkista DNA:lta, onko SIM-kortti poistettu käytöstä.
Mitä teen, jos nettiyhteyteni hidastuu?

Tarkista mokkulan signaalin merkkivalo. Jos signaali on heikko, käännä mokkula ympäri tai siirrä se lähemmäksi tukiaseman läheisintä ikkunaa, jotta signaalin vastaanotto paranee (lisätietoa nopeuden parantamisesta).

  1. Jos laite on yhdistetty reitittimeen WiFi-verkolla, kokeile siirtää laitetta saadaksesi paremman signaalin.
  2. Vaihda WiFi-yhteys 5 GHz:n kaistalle, jos laitteesi tukee sitä.
  3. Käynnistä mokkula ja laite uudestaan ja yritä uudelleen.
Miten yhdistän mokkulan WiFi Protected Setup (WPS) -toiminnolla?
  1. Varmista, että käyttölaitteessa on WiFi otettu käyttöön.
  2. Muodosta 2,4 GHz:n WPS-yhteys pitämällä mokkulan WPS-painike painettuna 2-5 sekuntia tai muodosta 5 GHz:n WPS-yhteys pitämällä mokkulan WPS-painike painettuna yli viisi sekuntia.
Miksi en voi käyttää mokkulan nettipohjaista hallintasivua?
  1. Varmista, että tietokone on yhdistetty mokkulaan Ethernet-kaapelilla tai WiFi-yhteydellä.
  2. Varmista, että tietokone on asetettu hakemaan IP-osoite ja DNA-palvelimen osoite automaattisesti.
  3. Käynnistä selain uudelleen tai kokeile toista nettiselainta.
  4. Jos ongelma ei poistu, palauta mokkulan tehdasasetukset.
Jos sinulla on ongelmia mokkulan kanssa:
  1. Käynnistä mokkula uudelleen.
  2. Palauta mokkulan tehdasasetukset.
  3. Katso verkkopohjaisen hallintasivun ohjeosio.
  4. Ota yhteyttä DNA:han.