Vianselvitys

Modeemin merkkivalot ovat pimeinä, vaikka virtajohto on kiinni.

Modeemi ei saa virtaa. Muuntaja tai itse modeemi on mahdollisesti viallinen.

Varmista, että virtajohto on kiinnitetty ohjeiden mukaisesti ja että pistorasiaan tulee virtaa. Jos ongelma ei ratkea, tuo muuntaja sekä modeemi DNA Kauppaan vaihdettavaksi.

Kaikki nettiyhteyden merkkivalot palavat, mutta nettiin ei pääse.

Modeemi saattaa olla jumittunut.

Irrota modeemin virtajohto noin minuutin ajaksi. Kiinnitä se uudestaan ja käynnistä modeemi. Odota että merkkivalot syttyvät ja kokeile toimiiko yhteys. Kokeile myös käynnistää tietokoneesi uudestaan, tai koeta yhdistää se modeemiin Ethernet-johdolla.

Kaikki nettiyhteyden merkkivalot palavat, mutta tietokone antaa ilmoituksen ”Rajoitettu yhteys”.

Modeemi ei saa yhteyttä nettiin.

Tarkista yhteys ja että kaikki liitännät ovat oikein kiinni. Varmista myös, että tietokoneen tai muun nettiin yhdistettävän laitteen nettiasetukset ovat kunnossa. Tarvittaessa palauta modeemin tehdasasetukset, irroita virtajohto noin minuutiksi ja kokeile sen jälkeen käynnistää se uudelleen.

Kaikki nettiyhteyden merkkivalot palavat, vaikka asetukset ovat tarkistettu.

Palomuuri saattaa estää tietoliikenteen. Tarkista tietokoneen palomuurin asetukset.

Laajakaistayhteys katkeilee.

Modeemi saattaa olla kytketty puhelinpistokkeeseen väärällä tavalla.

Tarkista, että modeemi on kytketty ensimmäiseen puhelinpistokkeeseen ja että suodin on välissä.

Kaikki nettiyhteyden merkkivalot palavat erillistä reititintä käytettäessä.

Reititin tai muu käytössä oleva yhteyttä jakava laite on mahdollisesti jumissa, tai viallinen.

Yhdistä modeemi Ethernet-johdolla suoraan tietokoneeseen, tai käytä langatonta WiFiä. Ota yhteyttä reitittimen valmistajaan tai myyjään selvittääksesi mahdollisen siihen liittyvän vian.

WiFi ei toimi.

Jos netti toimii Ethernet-kaapelilla, mutta ei langattomasti, on vika WiFi-verkossa.

Käynnistä modeemi uudelleen, tarkasta asetukset ja kokeile WiFi-vinkkejä. Mikäli ongelma ei ratkea, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Broadband-osoitin on pimeänä.

Puhelinjohto (RJ11) ei ole kunnolla kiinni modeemissa, suotimessa tai puhelinpistorasiassa.

Tarkista suotimen, puhelinjohdon ja modeemin väliset kytkennät. Jos Broadband-osoitin on edelleen pimeänä, ota yhteys DNA:han.