DNA Kaapelimodeemi F-3890v3
Vianmääritys
Modeemin merkkivalot ovat pimeinä, vaikka virtajohto on kiinni
Modeemi ei saa virtaa. Muuntaja tai itse modeemi on mahdollisesti viallinen.
Varmista, että virtajohto on kiinnitetty ohjeiden mukaisesti ja että pistorasiaan tulee virtaa. Jos ongelma ei ratkea, tuo muuntaja sekä modeemi DNA Kauppaan vaihdettavaksi.
Kaikki nettiyhteyden merkkivalot palavat, mutta nettiin ei pääse
Modeemi saattaa olla jumittunut.
Irrota modeemin virtajohto noin minuutin ajaksi. Kiinnitä se uudestaan ja käynnistä modeemi. Odota että merkkivalot syttyvät ja kokeile toimiiko yhteys. Kokeile myös käynnistää tietokoneesi uudestaan, tai koeta yhdistää se modeemiin Ethernet-johdolla.
Kaikki nettiyhteyden merkkivalot palavat, mutta tietokone antaa ilmoituksen ”Rajoitettu yhteys”
Modeemi ei saa yhteyttä nettiin.
Tarkista yhteys ja että kaikki liitännät ovat oikein kiinni. Varmista myös, että tietokoneen tai muun nettiin yhdistettävän laitteen nettiasetukset ovat kunnossa. Tarvittaessa palauta modeemin tehdasasetukset, irrota virtajohto noin minuutiksi ja kokeile sen jälkeen käynnistää se uudelleen.
Netti katkeilee
Netin katkeilu voi johtua useista eri syistä. Kokeile seuraavia keinoja selvittääksesi, onko syy katkeiluun modeemissa:
- Kytke yhdistettävä laite modeemiin Ethernet-johdolla.
- Palauta modeemin tehdasasetukset.
- Tarkasta kaikkien johtojen, antennirasian sekä pistorasian kunto.
- Tarkista tietokoneesi sekä muiden laitteiden asetukset.
- Soita DNA:n asiakaspalveluun ja tarkista linja-arvot.
- Varmista myös, että ilma pääsee kiertämään hyvin modeemin ympärillä.
Kaikki nettiyhteyden merkkivalot palavat erillistä reititintä käytettäessä
Reititin tai muu käytössä oleva yhteyttä jakava laite on mahdollisesti jumissa, tai viallinen.
Yhdistä modeemi Ethernet-johdolla suoraan tietokoneeseen, tai käytä langatonta WiFiä. Ota yhteyttä reitittimen valmistajaan tai myyjään selvittääksesi mahdollisen siihen liittyvän vian.
WiFi ei toimi
Jos netti toimii Ethernet-kaapelilla, mutta ei langattomasti, on vika WiFi-verkossa.
Käynnistä modeemi uudelleen, tarkasta asetukset ja kokeile WiFi-vinkkejä. Mikäli ongelma ei ratkea, ota yhteyttä asiakaspalveluun.