DNA Ethernet- ja Mesh-modeemi WiFi 6 F-266
Vianmääritys
Modeemissa ei pala mitään valoja (virtajohto on kiinni)
Mahdollinen syy:
Modeemi ei saa virtaa. Muuntaja tai modeemi saattaa olla viallinen.
Korjausehdotus:
Kytke virtajohto kiinni ohjekirjan mukaisesti ja tarkista, että pistokkeeseen tulee virtaa. Tuo muunta- ja sekä modeemi DNA Kauppaan vaihdettavaksi.
Kaikki nettiyhteydestä kertovat valot palavat, mutta nettiin ei saa yhteyttä
Mahdollinen syy:
Modeemi voi olla jumittunut.
Korjausehdotus:
Kytke modeemin virtajohto irti noin minuutiksi ja odota, että nettiyhteyden tilavalot syttyvät uudelleen. Käynnistä tietokone uudelleen. Kokeile myös ethernet-johdolla. Voit myös resetoida laitteen.
Kaikki nettiyhteydestä kertovat valot palavat (Tietokone ilmoittaa ”rajoitettu yhteys”)
Mahdollinen syy:
Modeemi ei saa yhteyttä nettiin.
Korjausehdotus:
Tarkista yhteys ja liitännät. Tarkista myös tietokoneen/päätelaitteen asetukset (esim. internet-asetukset ja verkkokortti). Tarvittaessa resetoi modeemi, kytke modeemin virtajohto irti noin minuutiksi ja odota, että valot syttyvät uudelleen.
Kaikki nettiyhteydestä kertovat valot palavat (asetukset tarkistettu)
Mahdollinen syy:
Palomuuri saattaa estää liikenteen.
Korjausehdotus:
Tarkista tietokoneen palomuurin asetukset.
Kaikki nettiyhteydestä kertovat valot palavat (asetukset tarkistettu, käytössä oma yhteyttä jakava laite, esim. reititin)
Mahdollinen syy:
Oma yhteyttä jakava laite on jumissa tai viallinen.
Korjausehdotus:
Kytke modeemi ethernet-johdolla suoraan tietokoneeseen tai käytä modeemin langatonta yhteyttä. Voit kokeilla myös modeemin asettamista siltaavaan tilaan. Ota yhteyttä reitittimiä tai muita lisälaitteita myyvään tahoon.
Langaton verkko ei toimi
Mahdollinen syy:
Jos yhteys toimii ethernet-johdolla vika on WiFi-verkossa.
Korjausehdotus:
Käynnistä modeemi uudelleen, tarkasta asetukset ja kokeile WiFi-vinkkejä osoitteesta: dna.fi/tuki-wifi. Jos nämä eivät toimi, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
En pääse kirjautumaan modeemiin 192.168.101.1 tai dna.wifi/ -osoitteella
Mahdollinen syy:
F-266-modeemi on Standalone-tilassa, jolloin F-266 on kytketty olemassa olevaan muun kuin Sagemcom-merkkiseen modeemiin tai mokkulaan. Vaihtoehtoisesti F-266 on kytketty Sagemcomin F-3890-, F-3896- tai F-5670-modeemiin, jolloin käytössä on päämodeemina toimivan modeemin WiFi-verkko.
Ratkaisuehdotus:
Kirjaudu ensimmäisenä käytössä olevaan modeemiin tai mokkulaan ja selvitä minkä ip-osoitteen F-266-modeemi on saanut. Osoite on 192.168-alkuinen. Kirjaudu tämän jälkeen selvitettyyn ip-osoitteeseen.
Vanhemmat laitteet eivät yhdistä WiFi:llä
- Kirjaudu laitteen asetussivulle ja paina WiFi-valikon oikeassa reunassa näkyvää rattaan kuvaa.
- Muuta Security-alasvetovalikosta WPA2/WPA3 Personal valintaan WPA2/WPA Personal.
- Tallenna muutos valitsemalla Apply sivuston alaosasta.
Modeemista kuuluu sirittävä ääni
Mahdollinen syy:
Modeemin viallinen virtalähde aiheuttaa laitteessa sirittävän äänen. Äänestä huolimatta laitteen käytöstä ei aiheudu minkäänlaista vaaraa tai ongelmaa laitteen toimivuuden suhteen.
Korjausehdotus:
Ole yhteydessä DNA:n kuluttaja-asiakaspalveluun ja ilmoita ongelmasta, jolloin DNA toimittaa veloituksetta uuden F-266-modeemin virtalähteen. Vaihtoehtoisesti uuden virtalähteen voi hakea DNA Kaupasta ilmoitettuasi siellä ongelmasta.