DNA Ethernet- ja Mesh-modeemi WiFi 6 K562
Vianmääritys
Modeemissa ei pala mitään valoja (virtajohto on kiinni)
Mahdollinen syy:
Modeemi ei saa virtaa. Muuntaja tai modeemi saattaa olla viallinen.
Korjausehdotus:
Kytke virtajohto kiinni ohjekirjan mukaisesti ja tarkista, että pistokkeeseen tulee virtaa. Tuo muunta- ja sekä modeemi DNA Kauppaan vaihdettavaksi.
Langaton verkko ei toimi, kun laite on yhdistetty Kotimokkula H158:n kanssa
Mahdollinen syy:
Laitteelle on tullut ohjelmistopäivitys V500R020C10SPC312, joka mahdollistaa mesh-yhteensopivuuden DNA Kotimokkula 5G WiFi H158:n kanssa. Jos käytössäsi oleva Kotimokkula H158 on reitittävässä tilassa (oletusasetus) ja siihen on yhdistetty K562 mesh-laite, tulee H158:sta päälaite K562:n ohjelmistopäivityksen jälkeen ja käytössäsi on H158:ssa määritelty WiFi-verkko (SSID ja salasana).
Korjausehdotus:
- Jos K562:t on yhdistetty verkkoon langattomasti, tee niille uudestaan Mesh WiFi verkon käyttöönotto. Katso ohje Käyttö WiFi-laajentimena tai https://www.youtube.com/watch?v=2lJf5OI8jds
- Jos haluat käyttää H158:ssa samaa WiFi-verkon nimeä ja salasanaa kuin aiemmin K562:ssa, voit muuttaa H158:n WiFi-asetuksia. Katso ohje WiFi-asetusten muuttaminen.
- Voit myös halutessasi käyttää H158:n oletuksena olevaa WiFi-verkon nimeä ja salasanaa liittämällä WiFi-yhteydellä toimivat laitteesi siihen.
Kaikki nettiyhteydestä kertovat valot palavat, mutta nettiin ei saa yhteyttä
Mahdollinen syy:
Modeemi voi olla jumittunut.
Korjausehdotus:
Kytke modeemin virtajohto irti noin minuutiksi ja odota, että nettiyhteyden tilavalot syttyvät uudelleen. Käynnistä tietokone uudelleen. Kokeile myös ethernet-johdolla. Voit myös resetoida laitteen.
Kaikki nettiyhteydestä kertovat valot palavat (Tietokone ilmoittaa ”rajoitettu yhteys”)
Mahdollinen syy:
Modeemi ei saa yhteyttä nettiin.
Korjausehdotus:
Tarkista yhteys ja liitännät. Tarkista myös tietokoneen/päätelaitteen asetukset (esim. internet-asetukset ja verkkokortti). Tarvittaessa resetoi modeemi, kytke modeemin virtajohto irti noin minuutiksi ja odota, että valot syttyvät uudelleen.
Kaikki nettiyhteydestä kertovat valot palavat (asetukset tarkistettu)
Mahdollinen syy:
Palomuuri saattaa estää liikenteen.
Korjausehdotus:
Tarkista tietokoneen palomuurin asetukset.
Kaikki nettiyhteydestä kertovat valot palavat (asetukset tarkistettu, käytössä oma yhteyttä jakava laite, esim. reititin)
Mahdollinen syy:
Oma yhteyttä jakava laite on jumissa tai viallinen.
Korjausehdotus:
Kytke modeemi ethernet-johdolla suoraan tietokoneeseen tai käytä modeemin langatonta yhteyttä. Voit kokeilla myös modeemin asettamista siltaavaan tilaan. Ota yhteyttä reitittimiä tai muita lisälaitteita myyvään tahoon.
Langaton verkko ei toimi
Mahdollinen syy:
Jos yhteys toimii ethernet-johdolla vika on WiFi-verkossa.
Korjausehdotus:
Käynnistä modeemi uudelleen, tarkasta asetukset ja kokeile WiFi-vinkkejä osoitteesta: dna.fi/tuki-wifi. Jos nämä eivät toimi, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Vanhemmat laitteet eivät yhdistä WiFi:llä
- Kirjaudu laitteen asetussivulle ja valitse etusivulta My Wi-Fi.
- Muuta Encrypt-alasvetovalikosta WPA2/WPA3-PSKandSAE-valintaan WPA/WPA2-PSK.
- Tallenna muutos valitsemalla Apply sivuston alaosasta.