Kontakta oss
Du kan kontakta kundtjänsten online eller per telefon. Du kan också hantera dina produkter och tjänster i självbetjäningen eller i Mitt DNA -applikationen.
Chatta med oss
Chatten är öppen vardagar till 21 och lördagar till 18. Vår chatbot är tillgänglig dygnet runt 24/7 (endast på finska).
Självbetjäning
I självbetjäningen kan du själv sköta många tjänsterelaterade ärenden online (tjänsten är på finska).
Besök oss
Över 60 DNA-butiker erbjuder ett omfattande urval av apparater, prisvärda abonnemang, underhållningstjänster, snabba internetanslutningar samt support och assistans med våra produkter och tjänster.
Ring oss
DNA Kundtjänst
Måndag – fredag kl. 8 – 18
Övriga tider är DNA Kundtjänst enbart tillgänglig i följande ärenden: PUK-förfrågningar, stängning av abonnemang ifall SIM-kortet har försvunnit eller stulits.
Vanlig mobilsamtalsavgift debiteras för att köa och ringa till kundtjänsten från Finland. För samtal från utlandet debiteras enligt prislistan för internationella samtal. Att ringa från DNA:s fasta telefonanslutning är kostnadsfritt.
Boka tid
Du kan boka den mest lämpliga tiden för dig via vår kalender, så ringer vi upp dig på din bokade tid. Om ditt ärende gäller en apparat du har köpt från DNA, vänligen ha apparaten tillgänglig vid samtalet.
Tjänsternas användning eller funktionBeställningar eller fakturering
Beställ via telefon
Måndag – fredag kl. 9 – 20
Lördag kl. 10 – 16
Vi hjälper till med att jämföra alternativ även per telefon. Ring eller boka en tid till vår försäljningstjänst, och vi kan ringa dig när det bäst passar dig.
Samtalen till nummern är kostnadsfria.
Rapportera om problem med tjänsterna
Du kan rapportera om problem med tjänsterna 24 timmar i dygnet. Ifall det är problem med ett modem eller en router, vänligen ha apparaten tillgänglig när du ringer.
Vanlig mobilsamtalsavgift debiteras för att köa och ringa till kundtjänsten från Finland. För samtal från utlandet debiteras enligt prislistan för internationella samtal. Att ringa från DNA:s fasta telefonanslutning är kostnadsfritt.
DNA Kiireetön linja, servicelinje för icke-brådskande rådgivning
DNA Kiireetön linja är en servicelinje för kunder som önskar icke-brådskande rådgivning och vägledning på grund av exempelvis hög ålder eller syn-, hörsel- eller annan funktionsnedsättning.
Mondag – Fredag kl. 9 – 16
Samtal från DNA:s mobila abonnemang inom Finland är kostnadsfria.
Ladda ner Mitt DNA mobilappen
Kontakta kundtjänsten, uppdatera och hantera tjänster, granska och betala fakturor. Med Mitt DNA sköter du enkelt dina viktigaste kundärenden på ett och samma ställe. Tjänsten finns också på svenska.